zondag 21 februari 2010

Voorjaarsvakantie

Heerlijk gewoon even een weekje thuis met man en kinderen. Eline, Jan's oudste dochter hebben we vrijdag in Limburg opgehaald om deze vakantie bij ons door te brengen. Zij woont sinds augustus 2008 met haar moeder en diens nieuwe echtgenoot in Duitsland. Hiervoor woonde zij 2 weken per maand bij ons en 2 weken bij haar moeder, week om week dus.
Jitske is vandaag thuisgekomen na een weekend bij haar vader gelogeerd te hebben. Er kon nog net een kus en een hallo vanaf toen zij binnenkwam en haar "zus" zag. Voordat we het wisten waren de twee meiden boven aan het spelen en ons dus vergeten.... (achhh!)
You Tube bood vandaag weer heerlijk wat tutorials om deze beginnende scrapper verder te helpen. Voordat je het weet zit je zo'n twee uur video's te bekijken over van alles en nog wat. Van Tattered Angels Glimmer Mist, Cricut Expression, Embossing Powder, Distress Ink enz enz. En o, wat word je daar hebberig van. Ik realiseer me dat ik nog het nodige aan te schaffen heb voordat ik me compleet uit kan leven in het scrappen. Maar dat geeft niet, ik heb de tijd. Op deze manier leer je creatief te zijn en het te doen met de middelen die je wel hebt. Dat is ook beter voor de portemonnee. Toch?
Zeer binnenkort wil ik aan het Kerstalbum 2009 gaan beginnen, maar daarvoor moet ik eerst nog een keuze maken uit de vele digitale foto's die gemaakt zijn gedurende die dagen. En natuurlijk wil ik die eerst nog in Photoshop bewerken. Rode ogen verwijderen, kleuren ophalen, bijsnijden en dat soort dingen. Gelukkig hebben we een dik boek van Scott Kelby gekregen van Sinterklaas waar je dit allemaal in terug kunt vinden.
Ik moet nog wat kerstachtige embellishments zien te krijgen. Wat ik nu in huis heb is bij lange na niet voldoende. Dat wordt dus het internet afstruinen denk ik, want bij onze enige hobbywinkel  hier was er niet veel meer te verkrijgen. Althans niet dat wat ik zocht. Jammer, jammer.
En anders wordt het toch weer zelf iets freubelen, maar dan moet ik wel die Glimmer Mist aanschaffen. Hoe krijg je anders die kerstlook.
Toch?  ;-)