zondag 21 februari 2010

Stik- of borduursteken op scrappagina

In verschillende scrapbookmagazines zag ik dat er stik- en/of borduurwerk was toegevoegd aan scrappagina's om er een persoonlijke touch aan te geven. Het leek me leuk om dit toe te passen bij mijn scrappagina van Het Spoorwegmuseum, omdat die nogal saai was. Dus gistermiddag heb ik de Formal Flourishes templates van In Stitch'z van Bazzill basics gekocht.

Dit zijn een soort swirl-achtige
stikpatronen, erg leuk.

















Voor mijn scrappagina besloot ik echter naderhand toch maar rechte randen te "stikken". Daar kon ik geen templates van vinden, dus kwam ik op het idee om met een lineaal, wolstopnaalden en een "prik"-mat zelf gaatjes te prikken waarbij ik een halve centimeter als afstand heb aangehouden. 
                                                                
Afstand tot de rand bepalen en dan om de halve centimeter langs de lineaal een gaatje prikken.

Daarna heb ik met borduurgaren een stiksteek gemaakt.
Ik moet zeggen dat ik het resultaat erg leuk vind.
Op de foto's hieronder kan je zien dat de stiksels een toegevoegde waarde hebben op de pagina.